master's thesis
Marketing strategy implementation of Non Timber Forest Products

Dejan Marjanović (2014)
Sveučilište u Zagrebu
Šumarski fakultet
Zavod za šumarske tehnike i tehnologije
Metadata
TitlePrimjena strategije marketinga sporednih šumskih proizvoda
AuthorDejan Marjanović
Mentor(s)Stjepan Posavec (thesis advisor)
Abstract
Danas je poznato da drvo koje je glavni proizvod šume postaje sve manje važna sirovina i opada mu potražnja jer ga zamjenjuju novi umjetni materijali. Šumarstvo i gospodarstvo u cjelini nedovoljno koristi blagodati šume i sve se više okreće sporednim šumskim proizvodima. Sama zainteresiranost okoline za ova dobra i usluge šume čini ih interesantnim za marketinške stručnjake. U šumarstvu se marketing sve više koristi, a sekundarni šumski proizvodi tema su sve više istraživanja i stručnih radova. Proizvođači sekundarnih šumskih proizvoda su često male tvrtke i nemaju dovoljan broj kupaca pa se sve više koriste strategijama koje nudi marketing. Strategija marketinga usklađuje organizaciju sa skupinom potrošača koje može uslužiti bolje od konkurencije. Marketing ima za osnovni cilj dati kupcima ono što žele ili trebaju. Iz mnoštva strategija svaki proizvođač sekundarnih šumskih proizvoda može pronaći sebi odgovarajuću te na taj način pospješiti poslovanje kao što je slučaj OPG-a Veber koji je prikazan u ovom radu. Strategija marketinga je uspješna tek onda kada ju tvrtka implementira i time postigne željene ciljeve. Ne postoji strategija koja odgovara svim tvrtkama i svim proizvodima, već svaka tvrtka mora kvalitetnim istraživanjem i u skladu sa svojim mogućnostima definirati svoje ciljeve i odabrati strategije. OPG Veber koristi se različitim marketinškim taktikama te na taj način iz godine u godinu uspijeva prodati svu proizvedenu količinu meda i pčelinjih proizvoda. Ovakav primjer trebaju slijediti sve iste ili slične tvrtke koje imaju problem s zalihama.
KeywordsMarketing honey secondary forest products strategy forestry
Parallel title (English)Marketing strategy implementation of Non Timber Forest Products
Committee MembersStjepan Posavec
Karlo Beljan
Mario Šporčić
GranterSveučilište u Zagrebu
Šumarski fakultet
Lower level organizational unitsZavod za šumarske tehnike i tehnologije
PlaceZagreb
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineBIOTECHNICAL SCIENCES
Forestry
Study programme typeuniversity
Study levelgraduate
Study programmeForestry
Academic title abbreviationmag. ing. silv.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2014-09-30
Parallel keywords (Croatian)Marketing med sporedni šumski proizvodi strategija šumarstvo
Resource typetext
Access conditionAccess restricted to students and staff of home institution
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:108:604116
CommitterTajana Meštrović