diplomski rad
Primjena strategije marketinga sporednih šumskih proizvoda

Dejan Marjanović (2014)
Sveučilište u Zagrebu
Šumarski fakultet
Zavod za šumarske tehnike i tehnologije
Podaci o radu
NaslovPrimjena strategije marketinga sporednih šumskih proizvoda
AutorDejan Marjanović
Voditelj/MentorStjepan Posavec (mentor)
Sažetak rada
Danas je poznato da drvo koje je glavni proizvod šume postaje sve manje važna sirovina i opada mu potražnja jer ga zamjenjuju novi umjetni materijali. Šumarstvo i gospodarstvo u cjelini nedovoljno koristi blagodati šume i sve se više okreće sporednim šumskim proizvodima. Sama zainteresiranost okoline za ova dobra i usluge šume čini ih interesantnim za marketinške stručnjake. U šumarstvu se marketing sve više koristi, a sekundarni šumski proizvodi tema su sve više istraživanja i stručnih radova. Proizvođači sekundarnih šumskih proizvoda su često male tvrtke i nemaju dovoljan broj kupaca pa se sve više koriste strategijama koje nudi marketing. Strategija marketinga usklađuje organizaciju sa skupinom potrošača koje može uslužiti bolje od konkurencije. Marketing ima za osnovni cilj dati kupcima ono što žele ili trebaju. Iz mnoštva strategija svaki proizvođač sekundarnih šumskih proizvoda može pronaći sebi odgovarajuću te na taj način pospješiti poslovanje kao što je slučaj OPG-a Veber koji je prikazan u ovom radu. Strategija marketinga je uspješna tek onda kada ju tvrtka implementira i time postigne željene ciljeve. Ne postoji strategija koja odgovara svim tvrtkama i svim proizvodima, već svaka tvrtka mora kvalitetnim istraživanjem i u skladu sa svojim mogućnostima definirati svoje ciljeve i odabrati strategije. OPG Veber koristi se različitim marketinškim taktikama te na taj način iz godine u godinu uspijeva prodati svu proizvedenu količinu meda i pčelinjih proizvoda. Ovakav primjer trebaju slijediti sve iste ili slične tvrtke koje imaju problem s zalihama.
Ključne riječiMarketing med sporedni šumski proizvodi strategija šumarstvo
Naslov na drugom jeziku (engleski)Marketing strategy implementation of Non Timber Forest Products
Povjerenstvo za obranuStjepan Posavec
Karlo Beljan
Mario Šporčić
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjSveučilište u Zagrebu
Šumarski fakultet
Ustrojstvena jedinica niže razineZavod za šumarske tehnike i tehnologije
MjestoZagreb
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaBIOTEHNIČKE ZNANOSTI
Šumarstvo
šumarske tehnologije i menadžment
Vrsta studijasveučilišni
Stupanjdiplomski
Naziv studijskog programaŠumarstvo; smjer: Tehnika, tehnologija i management u šumarstvu
Smjertehnologija i management u šumarstvu
Akademski / stručni nazivmagistar/magistra inženjer/inženjerka šumarstva
Kratica akademskog / stručnog nazivamag. ing. silv.
Vrsta radadiplomski rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2014-09-30
Ključne riječi na drugom jeziku (engleski)Marketing honey secondary forest products strategy forestry
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad dostupan samo djelatnicima i studentima matične ustanove
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:108:604116
PohranioTajana Meštrović